Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας
Κυπριακός Οργανισμός Αγροτικών Πληρωμών


Νέα & Εκδηλώσεις


Συνέντευξη Επιτρόπου στο Τηλεοπτικό Πρόγραμμα «Η ΥΠΑΙΘΡΟΣ» - 21/10/2004


Ερώτηση 1: Τι έχει πετύχει ο ΚΟΑΠ στον ένα σχεδόν χρόνο λειτουργίας του;

Ο Οργανισμός έχει διαπιστευτεί στις 27/2/2004 για περίοδο ενός έτους και καθορίστηκε χρονοδιάγραμμα δράσεων το οποίο ακολουθείται πιστά με στόχο την πλήρη διαπίστευση του ΚΟΑΠ.

Οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο αυτή αφορούν τα πιο κάτω θέματα:

Στελέχωση Οργανισμού

Ο Οργανισμός Αγροτικών Πληρωμών εργοδοτεί αυτή τη στιγμή 47 υπαλλήλους, και με βάση τον εγκριθέντα προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους ο αριθμός των υπαλλήλων θα αυξηθεί τους προσεχείς μήνες στους 91.

Πρέπει να σημειωθεί ότι για τις δραστηριότητες του Ο.Σ.Δ.Ε. και άλλων τομέων απασχολούνται περίπου 100 εποχιακοί υπάλληλοι.

Πληροφορική

Έχει εγκατασταθεί μηχανογραφικό λογιστικό πρόγραμμα, το Microsoft Navision το οποίο επίσης παρέχει την δυνατότητα για διαχείριση όλων των λογιστικών δραστηριοτήτων του Οργανισμού. Το σύστημα έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία και όλες οι λογιστικές εγγραφές έχουν κωδικοποιηθεί και ενταχθεί στο σύστημα σύμφωνα με τους πίνακες που χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Έχουν επίσης ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των δεδομένων καθώς επίσης και των περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού γενικότερα.

Όσο αφορά την ιστοσελίδα του Οργανισμού, αυτή ολοκληρώθηκε και έχει δημοσιοποιηθεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.capo.gov.cy . Η ιστοσελίδα περιλαμβάνει πληροφορίες για τον Οργανισμό, την λειτουργία του και για τα μέτρα τα οποία μπαίνουν σε εφαρμογή. Επίσης παρέχει πρόσβαση και προς όλα τα Ανάδοχα Τμήματα που διατηρούν ιστοσελίδες για άντληση πληροφοριών από τους ενδιαφερόμενους.

Ανάδοχοι

Έχουν ολοκληρωθεί και υπογραφτεί οι συμφωνίες μεταξύ του ΚΟΑΠ και των Αναδόχων ως εξής:

- Τμήμα Γεωργίας
- Τμήμα Δασών
- Οργανισμός Κυπριακής Γαλακτοκομικής Βιομηχανίας (ΟΚΓΒ)
- Συμβούλιο Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΣΑΠ)
- Υπουργείο Εμπορίου Βιομηχανίας και Τουρισμού (ΥΕΒΤ)
- Τμήμα Τελωνείων
- Επιτροπή Σιτηρών

Στις συμφωνίες αυτές περιγράφονται τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις τόσο του ΚΟΑΠ όσο και των Αναδόχων καθώς οι διαδικασίες και οι έλεγχοι που απαιτούνται επί των αιτήσεων. Σύμφωνα με τις πρόνοιες του Καν. 1663/95 ο ΚΟΑΠ έχει αναθέσει στους Αναδόχους την έγκριση πληρωμών για συγκεκριμένα μέτρα.

Γραπτές Διαδικασίες

Έχουν ετοιμαστεί γραπτές περιγραφές εργασίας για όλα τα Τμήματα και το προσωπικό του ΚΟΑΠ καθώς επίσης και των Αναδόχων. Έχουν επίσης ετοιμαστεί σχεδιαγράμματα και γραπτές διαδικασίες για τον χειρισμό των αιτήσεων.

Εγχειρίδια

Ο ΚΟΑΠ σε συνεργασία με τους Αναδόχους έχει προχωρήσει στην ετοιμασία όλων των Εγχειριδίων Εφαρμογής και των ενημερωτικών εντύπων για όλα τα μέτρα. Για παροχή βοήθειας προς όλους τους ενδιαφερόμενους, έχει λειτουργήσει το Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη ενώ παράλληλα γίνονται συνεχής ανακοινώσεις στον τύπο για ενημέρωση του κοινού σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων.

Ερώτηση 2: Ποια σημασία αποδίδετε στην ενημέρωση του πολίτη;

Η ενημέρωση του πολίτη αποτελεί για τον ΚΟΑΠ πρώτη προτεραιότητα, και για τον σκοπό αυτό προβαίνει σε διάφορες ενέργειες έτσι ώστε να φτάνουν έγκαιρα στους ενδιαφερόμενους οι ορθές και απαραίτητες πληροφορίες. Οι σημαντικότερες ενέργειες που έχουν γίνει είναι οι ακόλουθες:

· Λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης του Πολίτη όπου το κοινό μπορεί να ενημερωθεί για τις υπηρεσίες που προσφέρει ο Οργανισμός. (Επαρχιακό Γραφείο Λευκωσίας)
Τηλ. Επικοινωνίας: 7777 1999 (Δευτέρα - Παρασκευή 7:30 – 14:30).
· Δημοσιοποίηση Ιστοσελίδας ΚΟΑΠ (www.capo.gov.cy)
· Ανακοινώσεις στα ΜΜΕ για καθοδήγηση των δικαιούχων, ειδικά σε ότι αφορά τις ημερομηνίες και τις διαδικασίες υποβολής αιτήσεων.
· Παρουσιάσεις σε αρμόδιους φορείς, τοπικές και περιφερειακές συσκέψεις
· Ετοιμασία και κυκλοφορία ενημερωτικών εντύπων

Ερώτηση 3: Πως αξιολογείτε τη συμμετοχή του κοινού στα διάφορα μέτρα του ΣΑΑ;

Το ενδιαφέρον του κοινού για τα μέτρα του Σχεδίου Αγροτικής Ανάπτυξης είναι πάρα πολύ μεγάλο και ο αριθμός των αιτήσεων που έχει παραληφθεί είναι ιδιαίτερα ψηλός. Ενδεικτικά, για το μέτρο 2.6 ( Παροχή εξισωτικών πληρωμών σε μειονεκτικές περιοχές) έχουν παραληφθεί περίπου11,000 αιτήσεις, για το μέτρο 2.2 - καθεστώς 2.2.1( Ανάληψη περιβαλλοντικών υποχρεώσεων στα εσπεριδοειδή, πατάτες και οινοποιήσιμα αμπέλια) 8000 αιτήσεις, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάστηκε για τις επενδύσεις για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και διαχείρηση των αποβλύτων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις με περίπου 1400 αιτήσεις (Μέτρο 1.1).

Το κοινό δείχνει υπομονή και κατανόηση στην όλη διαδικασία αναγνωρίζοντας την προσπάθεια που γίνεται για εφαρμογή των όρων και κριτηρίων που καθορίζονται από τους κανονισμούς της Ευρωπαικής Ένωσης.

Ερώτηση 4: Πότε αναμένετε να εκδοθούν οι πρώτες επιταγές από Ευρωπαικά κονδύλια, ιδιαίτερα αυτές που αφορούν τις εκταρικές επιδοτήσεις;

Οι πρώτες πληρωμές με λεφτά από την ΕΕ αναμένεται να πραγματοποιηθούν τον Οκτώβριο (εξαγωγικές επιστροφές).

Όσο αφορά τις πληρωμές για τις εκταρικές επιδοτήσεις αυτές αναμένονται να γίνουν τον Δεκέμβριο, αφού πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η διαδικασία των διοικιτικών και επιτόπιων ελέγχων και μετά να ακολουθήσει η έγκριση των αιτημάτων πληρωμής.


Από την συνέντευξη του Επιτρόπου στον κ. Κουάλη

Ερώτηση 5: Πως αντικρίζετε το θέμα των εκπρόθεσμων αιτήσεων;

Με βάση τους κανονισμούς της ΕΕ που πρέπει να ακολουθούνται πιστά, δεν εξετάζονται οι εκπρόθεσμες αιτήσεις. Παραλαμβάνονται όμως ως εκπρόθεσμες και διατηρούνται για σκοπούς αρχείου.

Σε μέτρα που διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν διάφορα προβλήματα στην έγκαιρη υποβολή των αιτήσεων (πχ εξασφάλιση κάποιων βεβαιώσεων, πιστοποιητικών κλπ.) δόθηκε παράταση για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού. Κάποια μέτρα πιθανόν να ξανανοίξουν για αποδοχή νέων αιτήσεων.

Ερώτηση 6: Οι επενδύσεις που έγιναν πριν την ένταξη μπορόυν να χρηματοδοτηθούν από το ΣΑΑ;

Οι επενδύσεις που θα χρηματοδοτηθούν από το ΣΑΑ είναι αυτές που αποδεδειγμένα έχουν γίνει μετά την υποβολή της αίτησης από τους αιτητές δεδομένου ότι θα εγκριθεί η αίτηση και εφόσον επισυνάπτονται όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα.

Ερώτηση 7: Πως σχολιάζετε τις αρνητικές επιπτώσεις της ένταξης;

Κατά τους πρώτους μήνες της ένταξης στην ενιαία Ευρωπαική Αγορά είναι αναμενόμενο να μην μπορέσουν να αντιμετωπιστούν άμεσα όλες οι επιπτώσεις στους διάφορους τομείς της κυπριακής γεωργίας. Όμως μέσω των διαφόρων άμεσων στηρίξεων των μέτρων του Σχεδίου Αγροτικής Ανάπτυξης και των άλλων μέτρων των Κοινών Οργανώσεων Αγοράς, οι δικαιούχοι θα παίρνουν ενισχύσεις που θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση των δυσμενών επιπτώσεων της ένταξης.

Ερώτηση 8: Ποιες οι προτεραιότητες του ΚΟΑΠ τους επόμενους μήνες;

Άμεση προτεραιότητα του ΚΟΑΠ είναι η ολοκλήρωση των ελέγχων έτσι ώστε να αρχίσει η πληρωμή των δικαιούχων.

Επίσης εξίσου σημαντική προτεραιότητα είναι η διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχει ο ΚΟΑΠ που επιτυχάνεται μέσω διαφόρων συστημάτων ελέγχου που εφαρμόζονται. Η συνεχής αυτή βελτίωση του συστήματος λειτουργίας του ΚΟΑΠ θα βοηθήσει τόσο στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του αγροτικού κόσμου, όσο και στην σωστή εφαρμογή των κανονισμών που θα οδηγήσει στην αποφυγή πιθανών ποινών από την ΕΕ.




EΝΙΑΙΑ ΑΙΤΗΣΗ ΕΚΤΑΡΙΚΩΝ

Ηλεκτρονική Αίτηση

Monitoring

Εφαρμογές Capo Geotag Applications

Ημερολόγιο Γεωργικής Εκμετάλλευσης

Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ 2023 - 2027

Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014 - 2020

Envision

Dione

Πολλαπλή Συμμόρφωση

Δημόσιες Συμβάσεις (e-procurement)

Leader - ΟΤΔ

Διαπιστευμένοι Φορείς

Διαδικτυακή Υπηρεσία